student

Utbildningsplaner med kursplaner

Företagsekonomi och marknadsföring 7.5 hp

Kursinnehåll

Kursen behandlar företagsekonomi, entreprenörskap, marknadsföring och försäljning på en grundläggande nivå. I kursen upprättas en affärsplan inklusive en marknadsplan med inriktning på en marknad för en möbel i ett nystartat företag. Kursen innehåller följande moment: - Grundläggande företagsekonomi och entreprenörskap - Utveckling av affärsplan och marknadsplan - Etableringsprocessen - Marknadsföringens förutsättningar: vision, affärsidé och omvärldsanalys - Koppling mellan affärsstrategier och marknadsföring och försäljning - Strategisk marknadsföring: segmentering och positionering - Operativ marknadsföring - Kundbegreppet och kundbehov - Komplex försäljning och relationsmarknadsföring

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgången kurs Möbeldesign 1, 7,5hp (eller motsvarande kunskaper).

Utbildningsnivå: Grundnivå

Kurskod/Ladokkod: TFEK16

Kursen ges vid: Tekniska högskolan

Fakta aktuellt kurstillfälle

  • Typ av kursProgramkurstillfälle
  • StudieformNormal
  • Termin
    2026 Vecka 36 - 2027 Vecka 2
  • Studietakt100%
  • OrtNässjö
  • KurstidDagtid
  • StudieavgiftGäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz21375 sek
  • KursplanHTML (Svenska)PDF (Svenska)
  • AnmälningskodT103N
Sidan uppdaterad 2013-06-17