Utbildningsplaner med kursplaner
Företagsekonomi och marknadsföring 7.5 hp
Kursinnehåll
Kursen behandlar företagsekonomi, entreprenörskap, marknadsföring och försäljning på en grundläggande nivå. I kursen upprättas en affärsplan inklusive en marknadsplan med inriktning på en marknad för en möbel i ett nystartat företag.
Kursen innehåller följande moment:
- Grundläggande företagsekonomi och entreprenörskap
- Utveckling av affärsplan och marknadsplan
- Etableringsprocessen
- Marknadsföringens förutsättningar: vision, affärsidé och omvärldsanalys
- Koppling mellan affärsstrategier och marknadsföring och försäljning
- Strategisk marknadsföring: segmentering och positionering
- Operativ marknadsföring
- Kundbegreppet och kundbehov
- Komplex försäljning och relationsmarknadsföring
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs Möbeldesign 1, 7,5hp (eller motsvarande kunskaper).
Utbildningsnivå: Grundnivå
Kurskod/Ladokkod: TFEK16
Kursen ges vid: Tekniska högskolan
Fakta aktuellt kurstillfälle
- Typ av kursProgramkurstillfälle
- StudieformNormal
- Termin2026 Vecka 36 - 2027 Vecka 2
- Studietakt100%
- OrtNässjö
- KurstidDagtid
- StudieavgiftGäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz21375 sek
- KursplanHTML (Svenska)PDF (Svenska)
- AnmälningskodT103N
Sidan uppdaterad 2013-06-17