Workshop om värdeskapande inom detaljhandeln

Nu är det dags att börja det nya året och diskutera olika sätt att höja värdet på ditt företag. Ta tre timmar att fundera över den framtida utvecklingen!

När: 8 Februari 13.30-16.30
Var:  Internationella Handelshögskolan (JIBS) rum B4066 (Den vita byggnaden på högskoleområdet, våning 4)
Vem: Representanter för detaljhandeln och masterstudenter
Kostnad: Gratis

Vad innebär "Service innovation through postponement"?
• När du köper en bil och bestämmer om du vill ha en förstklassig bilstereo direkt, eller få den installerad vid ett senare tillfälle.
• När du köper en soffa kan du välja att beställa en annan färg än den modell som finns i butik. Detaljhandeln måste i ökande grad erbjuda en kombination av tjänster och varor för att vara framgångsrika.
• När du köper hemelektronik kan du välja att skriva under ett avtal för uppgraderingar - ett sätt att skapa mervärde för kunden genom att erbjuda tjänster längre fram i tiden.

Internationella Handelshögskolan har ett forskningsprojekt som sponsras av Handelns Utvecklingsråd om flexibilitet i försörjningskedjor, där vi har fokuserat på att utföra sista steget i en process så sent som möjligt i leveranskedjan som ett sätt att skapa flexibilitet.

Vi hoppas att workshopen ska bli en givande diskussion mellan företrädare för detaljhandeln, näringsliv, forskare och våra masterstudenter.

Workshopen är gratis men du måste anmäla dig till britt.martinsson@jibs.hj.se eller 036-101810

Mer information och schema finns på vår engelska sida!

2011-02-04
Forskning
2011-02-04





Genom att surfa vidare på JU.se godkänner du att vi använder cookies. Mer information