Digital marknadsföring och sociala medier (Digital Marketing and Social Media) 7,5 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.Kursinnehåll
Kursen bygger på grundläggande teorier inom marknadsföring och marknadskommunikation med fokus på internet, sökmotorer och sociala medier.Kursen innehåller följande moment:
- Förstudie och marknadsundersökning
- Sälj- och marknadsprocessen på sociala medier
- Always-on och agilitet i digital marknadskommunikation
- Customer journey marketing
- Aktuella sociala plattformar
- Annonsering på sociala medier och digitala plattformar
- Programmatisk marknadsföring
- Big Data och algoritmers funktion i digital marknadsföring
- Statistik och analys
- Innehållsmarknadsföring
- Viral spridning
- Sökmotoroptimering
- Lagar och etiska normer för marknadskommunikation på internet
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomförd kurs Marknadskommunikation, 7,5 hpUtbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TDMK19
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Hösten
2019:
vecka 34
-
vecka 42
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Examinator
Martin Lindh
Kursansvarig
Martin Lindh
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
16253kr
Anmälningskod
HJ-T9368