Hållbarhet och EdTech (Sustainability and EdTech) 7,5 hp
Undervisningen bedrivs på engelska.This course explores current theoretical frameworks and methods to problematize the possibilities and obstacles to sustainable use of technology in educational settings drawing on three pillars of sustainability (ecological, social, and economic). How can we shape research to develop sustainable EdTech and how might different stakeholders support such a development?
Kursinnehåll
• Theoretical and conceptual perspectives of in education technology and sustainability• Stakeholder perspectives
• Micro research methods for actions
• Three pillars of sustainability
Förkunskapskrav
A bachelor's degree (i.e., the equivalent of 180 ECTS credits at an accredited university) with at least 90 credits in education or social science including independent work, i.e., a thesis or the equivalent. English proficiency is required.Urvalsregler
Avancerad nivåLäs mer om urvalsregler
Utbildningsnivå: Avancerad nivå
Kurskod/Ladokkod: LHER24
Kursen ges vid: Högskolan för lärande och kommunikation
Kommande kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Distans
Obligatoriska fysiska träffar
0
Termin
Hösten
2025:
vecka 46
-
vecka 03 2026
Studietakt
100%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Ortsoberoende
Kurstid
Blandade tider
Kursansvarig
godann
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
15000kr
Anmälningskod
HJ-L4390
Typ av Kurs
Fristående
Studieform
Distans
Obligatoriska fysiska träffar
0
Termin
Hösten
2025:
vecka 46
-
vecka 03 2026
Studietakt
50%
Undervisningsspråk
Engelska
Ort
Ortsoberoende
Kurstid
Blandade tider
Platser
0
Kursansvarig
Ylva Lindberg
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
15000kr
Anmälningskod
HJ-12893