Pyjamas Wearing Mentors? Dissolving the Inclusion/Exclusion Divide in Professional Development
Nytt från vår affilierade forskare Claudia Gillberg.

Vår affilierade forskare i Storbritannien, Claudia Gillberg, kom i dagarna med en ny publikation: Pyjamas Wearing Mentors? Dissolving the Inclusion/Exclusion Divide in Professional Development, s. 50-53 i CollectivED [10], Carnegie School of Education, Leeds Beckett University Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Gillberg ägnar sin forskning mycket åt inkludering inom arbetsliv och utbildning, bland annat för långtidssjuka.
I en tidigare intervju berättar Claudia Gillberg om det dolda utanförskapet hos högutbildade långtidssjuka.
Publikationer:
-
Gillberg, C. (2022). Jane Addams’ Pragmatist Feminist Thoughts and Actions For and With Ill and Disabled Women.
In: Patricia M. Shields, Maurice Hamington & Joseph Soeters (Ed.), The Oxford Handbook of Jane Addams (pp. 603-623). Oxford University Press
-
Gillberg, C. (2022). Harnessing power in education settings [blog post].
-
Gillberg, C., Rosengren, E. (2022). Head Teachers as the last outpost for Disabled Pupils? Knowledge-based leadership to safeguard the right to Education. A research insight paper.
In: Working Papers from CollectivED Leeds, UK: Centre for Mentoring, Coaching and Professional Learning, Leeds Beckett University
-
Gillberg, C. (2021). Kunskapsbildning i samhällets marginaler – dit etablerade forskare inte brukar nå.
In: Livslångt lärande - för välbefinnande, mångfald och delaktighet (pp. 74-75). Jönköping: Encell - Nationellt centrum för livslångt lärande
-
Gillberg, C. (2021). Undoing ableism: teaching about disability in K-12 classrooms.
Taylor & Francis
Alla träffar från DiVA (43)