Pyjamas Wearing Mentors? Dissolving the Inclusion/Exclusion Divide in Professional Development
Nytt från vår affilierade forskare Claudia Gillberg.
Vår affilierade forskare i Storbritannien, Claudia Gillberg, kom i dagarna med en ny publikation: Pyjamas Wearing Mentors? Dissolving the Inclusion/Exclusion Divide in Professional Development, s. 50-53 i CollectivED [10], Carnegie School of Education, Leeds Beckett University Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Gillberg ägnar sin forskning mycket åt inkludering inom arbetsliv och utbildning, bland annat för långtidssjuka.
I en tidigare intervju berättar Claudia Gillberg om det dolda utanförskapet hos högutbildade långtidssjuka.
Publikationer:
- Gillberg, C. (2024). Ambiguities and ongoing professionalisation processes in Swedish preschools: Curriculum reform and participatory knowledge production for sustainability.
- Hansson, E., Gillberg, C., Svensson, N., Ivarsson, L., Åkerhag, M., Barrera Espinoza, E. (2024). What's leadership got to do with it? Children's sustainable futures.
- Gillberg, C. (2023). Uneindeutigkeit aushalten lernen: Fortbildungen schwedischer Vorschullehrkräfte zum Thema Nachhaltigkeit. Weiter Bilden: DIE Zeitschrift fuer Erwachsenenbildung 30(4), 36-37
- Gillberg, C. (2022). Jane Addams’ Pragmatist Feminist Thoughts and Actions For and With Ill and Disabled Women. In: Patricia M. Shields, Maurice Hamington & Joseph Soeters (Ed.), The Oxford Handbook of Jane Addams (pp. 603-623). Oxford University Press
- Gillberg, C. (2022). Harnessing power in education settings [blog post].
Alla träffar från DiVA (46)