Gå till innehållet Gå till huvudmeny Gå till innehållsmeny Rapportera fel
Jönköping University
Gå till ju.se
Jönköping University

ENCELL

Nationellt kompetenscentrum för livslångt lärande

ENCELL
  • Om Encell
    • Forskning
      • Forskare
        • Historik
          • Kontakt
        • Kunskapsbank
          • Reportage
          • Filmer
            • Fördjupningar
              • Publikationer
                • Brevpodden
              • Nyheter
                • Encells nyhetsbrev
                • Konferenser
              • In English
              1. Hem
              2. Nyheter
              3. [2021-05-17] Inspelning av lektionen kan hämma diskussion

              Inspelning av lektionen kan hämma diskussion

              Många studenter vill inte riskera säga något dumt i en inspelning, kollaborativa anteckningar ett bättre alternativ.

              Linnéuniversitetets Alastair Creelman skriver om en artikel från Nikole D. Patson, Ohio State University, Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. där hon lyfter riskerna med en övertro på att spela in lektioner. Patson har själv provat att låta studenterna föra gemensamma anteckningar istället, vilket har gett goda resultat.

              Läs också:

              Distansarbete och livslångt lärande

              Hur kommer arbetsplatser att se ut "post-covid"?

              "Lång process att kunna acceptera att min värld har krympt"

              Covid-19 och det civila samhället

              Månadsbrev: Lev och lär på nätet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

              Pandemin lockar fram nya forskningsmetoder

              Att möta ett nytt land genom skärmen

              "Man kommer inte att sitta med en penna längre"

              Han studerar lärande och identiteter på sociala medier

              2021-05-17
              Share this page on Facebook Share this page on Twitter Share this page on LinkedIn Share this page through mail Print this page
              ENCELL
              • Om Encell
                • Forskning
                  • EMBLA
                    • Kvinnors företagande för en levande landsbygd
                      • Sammanfattning
                    • FLIARA Female led innovation in agriculture
                    • Grön omsorg
                    • Mammaprenörer
                    • Politik för entreprenörskap
                    • Entreprenörskap som begrepp och praktik
                    • Entreprenörskap i skola och utbildning
                    • Forskningsöversikter och forskningsmetod
                    • Socialt entreprenörskap och invandrares företagande
                • Forskare
                  • Helene Ahl
                  • Vezir Aktas
                  • Pia Andersson
                  • Joel Berglund
                  • Ingela Bergmo Prvulovic
                  • Cecilia Bjursell
                  • Ann-Kristin Boström
                  • Satya Brink
                  • Anders Dybelius
                  • Carin Falkner
                  • Claudia Gillberg
                  • Joel Hedegaard
                  • Martin Hugo
                  • Richard Lindberg
                  • Ann Ludvigsson
                  • Nevena Pantelic
                  • Roland S Persson
                  • Samuel Raoufi-Kvist
                  • Therese Uppman
                  • David Hallberg
                • Historik
                  • Encells första 20 år
                  • Intervju med Mohamed Chaib
                • Kontakt
              • Kunskapsbank
                • Reportage
                • Filmer
                  • Encells föreläsningar
                    • Digitalt utanförskap – en generationsfråga?
                    • Folkhögskolan - en särskild väg till högre studier?
                    • Hur kan vi tänka om kön och kompetens?
                    • Livslångt lärande - ett historiskt perspektiv på ett användbart begrepp
                    • Livslångt lärande och det bekännande samhället: att skapa medborgare
                    • Lyssnandets roll i det lärande samtalet
                    • Validering och vuxnas kunnande
                  • Forskningspresentationer
                  • Intervjuer
                    • Centrum för yrkeskunnande
                    • Leva hela livet
                    • Lärare i utbildningsföretag
                    • Utmaningar för kompetensförsörjning
                    • Vad är motivation?
                • Fördjupningar
                  • Ett lärande arbetsliv
                  • Folkbildning
                  • Inkludering
                  • Livslångt lärande
                  • Utbildning för vuxna med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
                  • Vägledning
                  • Äldres lärande
                • Publikationer
                  • Utvärderingar
                  • Encellrapporter
                • Brevpodden
              • Nyheter
                • Encells nyhetsbrev
                • Konferenser
              2021-05-17
              Share this page on Facebook Share this page on Twitter Share this page on LinkedIn Share this page through mail Print this page

              Kontakta oss

              ingela.bergmo-prvulovic@ju.se

              Se mer kontaktinformation

              Hitta hit

              Jönköping University
              Gjuterigatan 5

              LinkedIn

              Om webbplatsen

              Hantera kakor