FAQ

Här nedan finner du svar på några av de vanligaste frågorna om Canvas.

Student

Titta på videon ovan eller ta del av samma information i den här skrivna introduktionsguidenPDF.

Om du är registrerad på kurser i Ladok och har haft tillgång till dessa i Canvas tidigare men inte nu längre så är det mest sannolikt att du nyligen har fått ett nytt personnummer och då behöver en korrigering göras i Canvas. Ta kontakt med Service Centerlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster så kan de hjälpa dig.

Om du inte längre ser dina kurser i Canvas trots att du inte bytt personnummer skapar du ett ärende hos IT Helpdesklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Titta på videon ovan eller ta del av samma information i denna guide för att hitta, lämna in och ta del av feedback på en uppgift.

Titta på videon ovan eller ta del av samma information i denna hitta, genomföra och ta del av feedback från kamratsrespons

Titta på videon ovan eller ta del av samma information i denna hitta, genomföra och ta del av feedback från kamratsrespons

Titta på videon ovan eller ta del av samma information i den här guiden om att hitta, boka och avboka mötenPDF.

Titta på videon ovan eller ta del av samma information i den här guiden om att hitta, boka och avboka mötenPDF.

Titta på videon ovan eller ta del av samma information i den här guide om att hitta, gå med i, lämna, byta och arbeta med grupperPDF.

Eftersom att inga resultat förs över till Ladok per automatik så är det upp till din lärare när denne har tid att genomföra inmatningen i Ladok manuellt. OBS! Det är endast resultat i Ladok som räknas som slutgiltiga.

Lärare

För lärare finns mer information om Canvas på intranätetlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sidan uppdaterad 2020-09-22