COURSE SYLLABUS
Teaching & Learning: Thematic Perspectives, 7.5 credits
Didaktik: Tematiska perspektiv, 7,5 högskolepoäng
Course Syllabus for students Autumn 2023
Course Code: | FLDTP31 |
Confirmed by: | Dean of Research (HLK) Mar 7, 2023 |
Valid From: | Autumn 2023 |
Version: | 1 |
Education Cycle: | Third-cycle level |
Research subject: | Education |
The teaching is normally conducted in Swedish, but can occasionally be in English.
Prerequisites
Examination and grades
The course is graded Fail (U) or Pass (G).
Course literature
Andersson, Pernilla & Lundquist, Ulrika (2007). Gender didactics for sustainability - bridges between vision and reality. Paper presented at World Environmental Education Congress (WEEC) Durban, 2007. (19 sidor).
Apple, Michael W. (1993). The Politics of Ocial Knowledge: Does a National Curriculum Make Sense? Teachers College Record 95(2), s. 222-241. (20 sidor).
Forsling, Karin & Tjernberg, Catharina (2020). Design för skrivkraft. Lärares erfarenheter av skrivandets roll i unga elevers identitetsutveckling. I: Maritha. Johansson, Bengt-Göran. Martinsson & Suzanne. Parmenius Swärd (Red.), Bildning, utbildning, fortbildning (s. 94-110). Linköpings universitet. (16 sidor).
Hirst, Paul H. (1993). Education, knowledge and practices, I Robin. Barrow, Patricia. White (Red.), Beyond Liberal Education: Essays in Honour of Paul H. Hirst (s. 184-200). Routledge (16 sidor).
Lindström, Lars (Red.) (2009). Nordic visual arts education in transition: a research review. Vetenskapsrådet. Hämtad från Vetenskapsrådet (215 sidor).
Popkewitz, Thomas S. (2010). The Limits of Teacher Education Reforms: School Subjects, Alchemies, and an Alternative Possibility. Journal of Teacher Education 61(5), s. 413–421. (8 sidor).
van Oers, Bert. (2001). Educational forms of initiation in mathematical culture. Educational Studies in Mathematics, 46, s. 59–85. (16 sidor).
Ett urval av artiklar/kapitel i antologier tillkommer i samråd med examinator (ca 700 sidor).
Utöver detta väljer kursdeltagarna litteratur för ämnes-/områdesdidaktisk specialisering: en avhandling och två refereegranskade artiklar.
Övrigt:
Interaktiva antiplagiatguiden - Högskolan i Jönköping (kommer att finnas tillgänglig via lärplattformen)
Sök- och skrivhjälp (u.å.). Litteraturreferenser- så skriver du. Högskolebiblioteket: Jönköping University
Apple, Michael W. (1993). The Politics of Ocial Knowledge: Does a National Curriculum Make Sense? Teachers College Record 95(2), s. 222-241. (20 sidor).
Forsling, Karin & Tjernberg, Catharina (2020). Design för skrivkraft. Lärares erfarenheter av skrivandets roll i unga elevers identitetsutveckling. I: Maritha. Johansson, Bengt-Göran. Martinsson & Suzanne. Parmenius Swärd (Red.), Bildning, utbildning, fortbildning (s. 94-110). Linköpings universitet. (16 sidor).
Hirst, Paul H. (1993). Education, knowledge and practices, I Robin. Barrow, Patricia. White (Red.), Beyond Liberal Education: Essays in Honour of Paul H. Hirst (s. 184-200). Routledge (16 sidor).
Lindström, Lars (Red.) (2009). Nordic visual arts education in transition: a research review. Vetenskapsrådet. Hämtad från Vetenskapsrådet (215 sidor).
Popkewitz, Thomas S. (2010). The Limits of Teacher Education Reforms: School Subjects, Alchemies, and an Alternative Possibility. Journal of Teacher Education 61(5), s. 413–421. (8 sidor).
van Oers, Bert. (2001). Educational forms of initiation in mathematical culture. Educational Studies in Mathematics, 46, s. 59–85. (16 sidor).
Ett urval av artiklar/kapitel i antologier tillkommer i samråd med examinator (ca 700 sidor).
Utöver detta väljer kursdeltagarna litteratur för ämnes-/områdesdidaktisk specialisering: en avhandling och två refereegranskade artiklar.
Övrigt:
Interaktiva antiplagiatguiden - Högskolan i Jönköping (kommer att finnas tillgänglig via lärplattformen)
Sök- och skrivhjälp (u.å.). Litteraturreferenser- så skriver du. Högskolebiblioteket: Jönköping University