COURSE SYLLABUS
Improvement Research: Theory and Method, 3.8 credits
Förbättringsvetenskap: teori och metod, 3,8 högskolepoäng
Course Syllabus for students Spring 2024
Course Code: | HFTS22 |
Confirmed by: | Utbildningsrådet Nov 15, 2021 |
Valid From: | Mar 28, 2022 |
Version: | 1 |
Reg number: | Jönköping Academy |
Education Cycle: | Second-cycle level |
Disciplinary domain: | Health sciences |
Subject group: | HS1 |
Specialised in: | A1F |
Main field of study: | Quality Improvement and Leadership within Health and Welfare |
The teaching is normally conducted in Swedish, but can occasionally be in English.
Prerequisites
Examination and grades
The course is graded A, B, C, D, E, FX or F.
Registration of examination:
Name of the Test | Value | Grading |
---|---|---|
Individual written assignment | 3 credits | A/B/C/D/E/FX/F |
Active participate in webbased discussion forum | 0.8 credits | U/G |
Course literature
Sohlberg, P. & Sohlberg, BM. (2019). Kunskapens former. Vetenskapsteori, forskningsmetod och forskningsetik. Liber.
Henricson, M. (Red.). (2017). Vetenskaplig teori och metod. Från idé till examination inom omvårdnad. Studentlitteratur.
Eller
Byrman, A. (2018). Samhällsvetenskapliga metoder. Liber.
Senaste upplaga av kurslitteraturen skall användas.
Ytterligare litteratur tillkommer utifrån vald forskningsansats samt vetenskapliga artiklar.
Henricson, M. (Red.). (2017). Vetenskaplig teori och metod. Från idé till examination inom omvårdnad. Studentlitteratur.
Eller
Byrman, A. (2018). Samhällsvetenskapliga metoder. Liber.
Senaste upplaga av kurslitteraturen skall användas.
Ytterligare litteratur tillkommer utifrån vald forskningsansats samt vetenskapliga artiklar.